۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۹۴۵۲۳
آیت الله مکارم در دیدار رییس سازمان بهزیستی:

روی کمک های مردمی حساب کنید| لزوم برنامه ریزی برای خودکفایی جامعه هدف

روی کمک های مردمی حساب کنید| لزوم برنامه ریزی برای خودکفایی جامعه هدف
حضرت آیت الله مکارم با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مسؤلان سازمان بهزیستی برای خودکفایی جامعه هدف، از آنان خواست روی کمک های مردمی و خیرین حساب باز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار رییس سازمان بهزیستی و معاونان، با تاکید بر اطلاع رسانی کامل و دقیق فعالیت های این سازمان، تصریح کرد: اگر مردم از فعالیت ها و خدماتی که ارائه می دهید مطلع شوند یقینا کمک کار شما خواهند بود.

وی با بیان این که دولت به دلیل تنگناهای مالی نمی تواند به اندازه نیاز جامعه هدف سازمان بهزیستی کمک کند، بیان داشت: شما باید روی کمک های مردمی حساب کنید، لازمه این کار نیز جلب اعتماد آنان است.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به برخی تشابه های فعالیت و کارکردهای سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: باید قلمروهای فعالیت این دو نهاد تفکیک شود تا مردم بدانند برای چه فعالیت و خدمتی به کدامیک از این سازمان ها مراجعه کنند.

وی خطاب به رییس سازمان بهزیستی افزود: به همان اندازه که به مسائل تغذیه و بهداشت و درمان گروه های هدف توجه می کنید، به فعالیت های فرهنگی نیز توجه داشته باشید؛ اجرای برنامه های مذهبی و فرهنگی از آلام و درد آسیب دیدگان می کاهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی سازمان بهزیستی برای خودکفایی و شناسایی افراد مستعد، گفت: این مساله سبب می شود که آنها بتوانند با کسب مهارت های لازم روی پای خودشان بایستند و از تحت پوشش شما خارج شوند.

این مرجع تقلید با تاکید بر استفاده سازمان بهزیستی و دیگر نهادهای خدمات رسان از ظرفیت خیرین، گفت: بحمدلله بعد از پیروزی انقلاب خیرین بسیاری پیدا شده اند که سرمایه خود را در جهت خدمت به اقشار مختلف هزینه می کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای مسؤولان و دست اندرکاران سازمان بهزیستی، فعالیت آنها را ذخیره یوم المعاد دانست و گفت: مردم باید بدانند این مساله واجب کفایی است، شما مشغول این واجب شده اید، مردم نیز ان شاءلله کمک خواهند کرد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات